Moj zid

"Ne znam zašto to radim, na to me goni gotovo unutrašnja prinuda. Možda se plašim da bih, ako bih mogla i drukčije, postepeno prestala da budem čovek, pa bih prljava i smrdljiva puzala okolo i ispuštala nerazumljive glasove. Ne da se plašim da postanem životinja, to ne bi bilo tako rđavo, ali čovek nikad ne može da postane životinja. Mimo životinje on se ruši u ponor. Ne želim da me to zadesi. U poslednje vreme me od toga spopada veliki strah i taj strah mi omogućuje da pišem moj izveštaj. Kad budem dospela do kraja, dobro ću ga sakriti i zaboraviti. Ne želim da ga jednom pronađe tuđinac u koga ih mogla da se pretvorim. Učiniću sve da izbegnem taj preobražaj, ali nisam dovoljno umišljena da čvrsto verujem kako mene ne bi moglo snaći ono što se dogodilo tolikim ljudima pre mene." 

Marlen Haushofer Zid  Nojzac 2009. 

Коментари

Популарни постови са овог блога

Suncokret

Reči upućene društvu

Krug