Pčela

Kao i svakog prepodneva, odnela je hranu svom psu. Na zvuk njenih koraka podigao je uši, i budno pratio pogledom jasne pokrete svoje ljudske prijateljice: stigla mu je hrana. Hrana je iskočila iz jedne posude u drugu, bila je topla; miris je zavladao. Pas je veselo strčao niz stepenice na čijoj je najvišoj tački, odmorištu, ležao. Mahao je repom i sačekao da se ljudska prilika pomeri od hrane.

Presula sam hranu iz činije u drugu, samo njegovu, sjajnu činiju, nenasleđenu od prethodnog. Činija bi me uvek podsetila na užasnu smrt koju je doživeo Meda, ali ju je sahranila s njim, ispod višnjinog drveta.

Pogladila sam psa, po leđima i dopustila mu da jede u miru. Svako bi trebao da jede u miru. Uzela sam njegovu posudu sa vodom, da bih je promenila ali sam ugledala pčelu. Jedva je pomerala nogice. Uvek spasem insekte iz njegove posude za vodu. Nekad stignem na vreme.

Umočila sam prst ispod nje. Dlakavo malo telo je poslednjom snagom obujmilo moj prst, pipcima ga ispitujući. Meko sam je prizemljila na kutiju koja je stajala pored. Ali nije bilo Sunca, nije bilo ni toplo tako sam pomislila da neće moći da se osuši dovoljno da bi preživela i taj dan.

Otrčala sam po ključeve da bih otključala prostoriju sa teglama; uzela sam jednu malu sa mekim poklopcem. Pčela se vrtela u krug po kutiji, izgledalo je kao da joj je krilo oštećeno.

Pažljivo sam smestila pčelu u teglicu, i unela je u kuću. Stavila sam je iznad akvarijuma, blizu svetla, da se osuši. Minut kasnije sam se zapitala šta pčele jedu da bih joj povratila snagu. Stavila sam šećer, koji se rasuo svuda okolo a pčela je postala živahnija jer je mahala krilima. Dok je mahala nisam ih ni videla. Setila sam se dokumentarca o tome kako pčele mašu krilima. Snimljeno je bilo kamerom a zatim pušteno u etar, sporim snimkom; fantastično.

Podigla sam poklopac i teglicu okrenula na stranu; mahala je krilima i išla nesigurno po staklu.
Ubrzo je pronašla put ka asfaltu, travi i opalom lišću; vratila se u svoj svet insekata. 

Коментари

Популарни постови са овог блога

Suncokret

Reči upućene društvu

Krug